Веселина Вълканова, декан на ФЖМК
ПРОФ. Д-Р ВЕСЕЛИНА ВЪЛКАНОВА е Декан на Факултета по журналистика и масова комуникация на Софийския университет „Св. Кл. Охридски“, медиен изследовател и експерт.
Проф. Веселина Вълканова от 35 години, след спечелен конкурс, работи като преподавател на основен трудов договор в СУ „Св. Климент Охридски“, ФЖМК – последователно като редовен асистент, старши асистент, главен асистент, доцент и професор.
Проф. Веселина Вълканова е била двама мандата заместник-декан на ФЖМК по научноизследователската дейност и по докторските програми, председател на Научния съвет на Факултета по журналистика и масова комуникация на СУ „Св. Кл. Охридски“, три мандата ръководител на катедра във ФЖМК, два мандата председател на Общото събрание на ФЖМК при СУ, дългогодишен председател на Редакционния съвет към ФЖМК и главен редактор на Годишника на Софийския университет „Св. Кл. Охридски“ – Факултет по журналистика и масова комуникация.
Списъкът на научните трудове на проф. Вълканова включва: 5 авторски монографии; повече от 100 студии и статии в научни сборници и специализирани научни издания; редица участия международни и национални проекти, конференции и семинари; научно редактиране, авторство на рецензии и предговори на книги и др. Научните ѝ публикации – монографии, статии, студии и изследвания, имат повече от 500 цитирания в българската и международната научна общност със срещания в индексите за цитиране на авторитетни бази данни.
Области на научен интерес: медии и комуникации, визуална комуникация, онлайн комуникация, дигитални медии, пресжурналистика. Темите в научните изследвания на проф. Веселина Вълканова и в учебните програми на лекционните ѝ курсове включват основните полета на теорията, диахронното развитие и културата на медиите, визуалната комуникация, както и на нейната среда: застъпени са проблематики, посветени на трансформациите на медиите в дигитална среда, на качествената журналистика и дигиталния обрат, на специфичните закономерности на визуално представяне на онлайн и традиционни медии.
Проф. Веселина Вълканова преподава на студенти от ОКС „бакалавър“ и „магистър“ и в ОНС „доктор“: в 6 бакалавърски програми, в 14 магистърски програми, в редица научни специалности в докторската програма „Медии и комуникации“. Създател на магистърската програма „Преса и медии“, създател и ръководител на магистърската програма „Медиен дизайн“, на съвместната магистърска програма с Великотърновския университет „Дигитални комуникации и медии“ по проект „Иновативно образование в хуманитарни и социални науки чрез цифрова трансформация и модернизация на учебните програми“ по Оперативна програма „Наука и образование за интелигентен растеж” 2014 – 2020 г., на първата магистърска програма на ФЖМК на английски език “Digital Media and Communication”.
Проф. Веселина Вълканова е създала школа в експертното за нея изследователско поле, научен ръководител е на много дипломанти и докторанти, девет от докторантите ѝ успешно са защитили своите дисертации.
Член е на престижни научни и професионални организации, сред които ECREA − European Communication Research and Education Association, EJTA − European Journalism Training Association, EUPRERA − European Public Relations Education and Research Association, Gutenberg Gesellschaft, член на Съюза на българските журналисти, член на Дружеството на немскоговорящите журналисти. Член на Общото събрание на Софийския университет „Св. Кл. Охридски“ и на Академичния съвет на СУ „Св. Кл. Охридски“.
Проф. д-р Веселина Вълканова има участия в десетки национални и международни научни проекти и конференции. Член е на екипа на проект „Трансформация и конвергентни модели на журналистиката в процеса на цифровизация, в условията на цифрово общество и в дигитален комуникативен контекст: диспозитивен анализ“ по конкурса за финансиране на фундаментални научни изследвания от 2022 г. и на успешно приключения проект „Модел на ефективна визуално-комуникативна и медийна среда за формиране и възпитаване на нови публики в сферата на изкуствата и културните и творчески индустрии чрез споделени пространства“ от същия конкурс. Ръководител е на успешно приключилия проект по конкурса Българска научна периодика от 2022 г. Ръководител за България е на международен проект, координиран от Technische Universität Dortmund за 2023-2024 г. на тема: “Covering Cohesion Policy in Europe – Training MOOC for European Journalism Students”, с финансираща организация: Оперативна програма „Наука и образование за интелигентен растеж“ 2014 – 2020, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейските структурни и инвестиционни фондове.
Проф. Веселина Вълканова е член на международни редколегии на научни списания в чужбина и у нас: на редакционния съвет на Annals of Journalism and Mass Communication − международно списание (Делауър, САЩ), което е посветено на публикуването на най-новите изследвания в областта на журналистиката и масовата комуникация. Председател на Редакционния съвет към Факултета по журналистика и масова комуникация на СУ „Св. Кл. Охридски”. Член на международния редакционен съвет на „Newmedia21.eu. Медиите на 21 век“. Онлайн издание за изследвания, анализи, критика. Член на международната редколегия на научното списание „Проблеми на постмодерността”, индексирано в европейската референтна система за индексиране на научни списания ЕРИХ ПЛЮС, към DOAJ, CEEOL, EBSCO и др. Член на международната редколегия на научното списание „Медии и обществени комуникации“ и др.
Член на Академичния съвет на Софийския университет "Св. Кл. Охридски" от 2015 г. досега.
На общо събрание, проведено на 10 октомври 2019 г., проф. д-р Веселина Вълканова е избрана за декан на Факултета по журналистика и масова комуникация на първо гласуване и със значително мнозинство за мандат 2019-2023 г.
На общо събрание, проведено на 24 октомври 2023 г., проф. д-р Веселина Вълканова е преизбрана за декан на Факултета по журналистика и масова комуникация на първо гласуване и със значително мнозинство за мандат 2023-2027 г.
За високи академични постижения през 2012 г. на проф. д-р Веселина Вълканова е присъден Почетен нагръден знак „Св. Кл. Охридски“ – първа степен.
Courses
Teaching activity
Преподавател по "Визуална комуникация", „Графичен дизайн”, „Дизайн на книгата”, „Медиен дизайн и комуникация”, „Комуникационен дизайн”, „Графичен дизайн и визуална култура”, „Уеб дизайн”.
Изследванията и преподавателската дейност на проф. Веселина Вълканова се базират на практическа оформителска дейност, работа над редизайн и експеритизи, имащи като резултат десетки оформени книги, списания, вестници, материали за корпоративна идентичност.
Преподава на студенти от ОКС „бакалавър“ и „магистър“ и на докторанти от ОНС „доктор“: в 6 бакалавърски програми, в 12 магистърски програми, в редица научни специалности в докторските програми „Журналистика“ и „Медии и комуникации“. От 10 години ръководи магистърската програма „Преса и медии“, създател и ръководител е на магистърската програма „Медиен дизайн“. Научен ръководител е на много докторанти, девет от тях успешно са защитили своите дисертации.
За целите на обучението и преподаването е разработила повече от 30 авторски лекционни курса и над 20 програми за практикуми, голяма част от които са предложени за първи път в български висши училища. Темите в учебните програми на лекционните ѝ курсове включват основните полета на теорията, изразните средства, диахронното развитие и културата на визуалната комуникация, както и на нейната среда. Била е научен ръководител на десетки броеве на десетки учебни медии: вестници, списания, онлайн издания.
Scientific interests
Медии и комуникации, традиционни и дигитални медии, визуална комуникация, онлайн комуникация, пресжурналистика
Медиен дизайн, комуникационен дизайн, графичен дизайн, дизайн на онлайн медии, пресжурналистика, дизайн на книгата, онлайн журналистика, уеб дизайн.
Визуална култура, образование, рекламна комуникация, съвременно световно книгоиздаване, книгознание, история на книгата
Publications
- ВЪЛКАНОВА, ВЕСЕЛИНА. Медии & уеб дизайн. Култура и функционалност на онлайн комуникацията. София: Университетско издателство „Св. Кл. Охридски“, 2019, ISBN 978-954-07-4740-8, 224 стр.
- ВЪЛКАНОВА, ВЕСЕЛИНА. Дизайн на книгата. Комуникативни и композиционни парадигми на традиционните и модерните типографски стилове. София: Университетско издателство „Св. Кл. Охридски“, 2014, ISBN 978-954-07-3804-8, 384 стр. [9][10][11][12]
- ВЪЛКАНОВА, ВЕСЕЛИНА. Медиен дизайн. Креативност, консистентност и комуникация на модерните списания. София: Университетско издателство „Св. Кл. Охридски“, 2013, ISBN 978-954-07-3431-6, 256 стр.[13]
- ВЪЛКАНОВА, ВЕСЕЛИНА. Дизайн на вестника. Традиционни, хибридни и онлайн емисии на пресата. София: Софийски университет „Св. Кл. Охридски“ – ФЖМК, 2008, ISBN 978-954-8194-74-7, 180 стр.
- ВЪЛКАНОВА, ВЕСЕЛИНА. Графичен дизайн. Нови оформителски концепции на всекидневника. София: Университетско издателство „Св. Кл. Охридски“, 2007, второ издание, ISBN 978-954-07-2493-5, 176 стр.
- ВЪЛКАНОВА, ВЕСЕЛИНА. Графичен дизайн. Нови оформителски концепции на всекидневника. София: Софийски университет „Св. Кл. Охридски“ – ФЖМК, 2001, първо издание, ISBN 954-8194-48-1, 176 стр.[14]
- VALKANOVA, VESSELINA. Design Models of the Early Postcommunist Bulgarian Press. // Review of Journalism & Mass Communication. 2015, Vol. 3 No. 1. Monticello, NY, ISSN: 2333 – 5742.
- Историческо развитие на българската вестникарска графика. // Годишник на Софийския университет „Св. Климент Охридски“. Факултет по журналистика и масова комуникация. Том 7, 2000, София: Университетско издателство „Св. Климент Охридски“, ISSN 1311 – 4883, с. 263 – 294, 31 стр.
- VALKANOVA, VESSELINA, Nikolai Mihailov. Digital Media and Dynamics of Contemporary Public Sphere: Towards a Theoretical Framework. // Philosophy. 2023, №3, Vol. XXXII, p. 284-292. ISSN 1314–8559 (Online), ISSN 0861–6302 (Print). Doi https://doi.org/10.53656/phil2023-03-03. Indexed in Web of Science.
- VALKANOVA, VESSELINA, Yotka Pancheva. Truth, Fake and Authenticity in The Age of Digital Journalism - a Model of Visual and Media Literacy Pedagogy. // Strategies for Policy in Science and Education. 2023, №3, Vol. XXXI. ISSN 1314–8575 (Online), ISSN 1310–0270 (Print). Doi https://doi.org/10.53656/str2023-3-4-tru. Indexed in Web of Science.
- VALKANOVA, VESSELINA. , Andreana Eftimova, Maya Stoyanova, Yordan Karapenchev. Comparative Analysis of the Attitudes of University Lecturers and Students towards the Distance Learning Platform Moodle in the Context of the COVID-19 Pandemic. // Pedagogika-Pedagogy, 2023, Volume 95, №3, година XCV. ISSN 1314–8540 (Online), ISSN 0861–3982 (Print), с. 291-306, https://doi.org/10.53656/ped2023-3.01. Indexed in Web of Science.
- VALKANOVA, VESSELINA. Visual Communication Online - Design Trends and Perspectives of Media in a Digital Environment// Vesselina Valkanova, Nikolay Mihailov, editors. Communication and Media in the 21st Century: Educational and Professional Challenges. International Scientific Conference of FJMC held on 27-28.10.2022. Sofia: Faculty of Journalism and Mass Communication, Sofia University “St. Kliment Ohridski”, 2023, ISBN 978-619-7567-15-1, p. 26-34.
- VALKANOVA, VESSELINA. Media and Communications – Research, Education and Development in the 21st Century// Vesselina Valkanova, Nikolay Mihailov, editors. Communication and Media in the 21st Century: Educational and Professional Challenges. International Scientific Conference of FJMC held on 27-28.10.2022. Sofia: Faculty of Journalism and Mass Communication, Sofia University “St. Kliment Ohridski”, 2023, ISBN 978-619-7567-15-1, p. 7-13.
- ВЪЛКАНОВА, ВЕСЕЛИНА. Принципи, организация на съдържанията и трансформации в комуникационния дизайн в дигитална среда / Principles, content organization and transformations in communication design in a digital environment. // Нови индустрии - нови публики. София, УИ "Св. Кл. Охридски", 2022, ISBN 978-954-07-5574-8, с. 9-21.
- ВЪЛКАНОВА, ВЕСЕЛИНА. Комуникационен дизайн и дигитална журналистика. // Качествена журналистика и нова комуникационна среда. Международна научна конференция на ФЖМК, проведена на 29-30.10.2020 г. София: Софийски университет «Св. Кл. Охридски», 2021, ISBN 978-619-7567-07-6, с. 117-127.
- VALKANOVA, VESSELINA. Communications Perspectives: Theory, Practice, Management, Tendencies. In: Communication Management: Theory and Practice. in the 21st Century. Sofia: Faculty of Journalism and Mass Communication, 2020, ISBN 978-619-7567-03-8, eISBN 978-619-7567-04-5, p. 490, p. 8-12. Available from: https://www.ceeol.com/search/viewpdf?id=907071.
- ВЪЛКАНОВА, ВЕСЕЛИНА. Баухаус и Новата типография – един световен език. В: Годишник на Софийския университет „Св. Климент Охридски“. Факултет по журналистика и масова комуникация. Том 26, София, 2019: Университетско издателство „Св. Климент Охридски“, ISSN 1311 – 4883, с. 23 – 45.
- ВЪЛКАНОВА, ВЕСЕЛИНА. Стари & нови медии – трансформации и роли на комуникационния дизайн в онлайн средата. В: Годишник на Софийския университет „Св. Климент Охридски“. Факултет по журналистика и масова комуникация. Том 25, София, 2018: Университетско издателство „Св. Климент Охридски“, ISSN 1311 – 4883, с. 31 – 45.
- ВЪЛКАНОВА, ВЕСЕЛИНА. Гещалт психология и уеб дизайн – принципи, закони, практики. В: Годишник на Софийския университет „Св. Климент Охридски“. Факултет по журналистика и масова комуникация. Том 24, София, 2017: Университетско издателство „Св. Климент Охридски“, ISSN 1311 – 4883, с. 7 – 23.
- ВЪЛКАНОВА, ВЕСЕЛИНА. Отзивчивият дизайн и медиите онлайн. Композиции, модели и подходи при визуалното представяне на новинарските сайтове за различни устройства. В: Проблеми на постмодерността, Том VII, Брой 1, 2017, с. 1-21Postmodernism problems, Volume 7, Number 1, 2017, pp. 1 – 21. ISSN 1314 – 3700.
- ВЪЛКАНОВА, ВЕСЕЛИНА. Медии и визуален разказ: трансформации в редакционния дизайн на дигиталния век. В: Медии и комуникация. Юбилеен сборник 40 години Факултет по журналистика и масова комуникация. София: Университетско издателство „Св. Климент Охридски“, 2016, ISBN 978-954-07-4122–2с. 92 – 110.
Николай Михайлов
Заместник-декан по научноизследователската дейност и докторските програми
Courses
Светлана Станкова
Заместник-декан по учебната дейност
Courses
Scientific interests
Доц. д-р Светлана Станкова е завършила специалностите Българска филология и Английски език в СУ “Св. Климент Охридски”. През 2010 г. защитава докторска дисертация към катедра „Пресжурналистика и книгоиздаване” на ФЖМК – СУ, а през 2020 г. – хабилатационен труд към катедра “Комуникация и аудиовизуална продукция”, и двете в професионално направление 3.5. „Обществени комуникации и информационни науки“. Специализира във Факултета по социални науки, Университет “Томаш Г. Масарик”, Чехия. Автор е на книгите „Пресата – политически посредник” (2010), „Радиофеноменът” (2014), "Бежанските движения към България в периода 2011-2015 г. (2019), както и на десетки публикации в сферата на комуникацията и медиите. Доц. Станкова води основни и избираеми лекционни курсове в три от специалностите на ФЖМК. Тя е заместник-председател на Общото събрание на ФЖМК и член на Атестационната комисия на Факултета. Научен секретар е на Българската академична асоциация по комуникации и член на Съюза на българските журналисти. Доц. Станкова е член и на Редакционния съвет на научното списание „Newmedia21.eu. Медиите на 21. век“.
Научните ѝ интереси са в областите медиазнание, социална психология, политическа комуникация, връзки с обществеността.
Publications
Книги:
Станкова, Светлана. Бежанските движения към България в периода 2011-2015 г. Комуникационни ситуации и медийни практики. София: Университетско издателство „Св. Кл.Охридски“, 2019.
Станкова, Светлана. Радиофеноменът. София: Авангард Прима, 2014, 173 с.
Станкова, Светлана. Пресата - политически посредник. София: УИ Св. Кл. Охридски, 2010, 288 с.
Статии/ студии:
Станкова, Светлана. COVID-19 – комуникационна ситуация и медийна рефлексия. Международна научна конференция "Качествена журналистика и нова комуникационна среда" - 29-30.10. 2020 г. , "Медии и език", том:1, брой:9, 2020, стр.: 147-161, ISSN (online):2535-0587
Stankova, Svetlana. Media Messages in the 2019 Pre-election Campaign for EP in Bulgaria (Trud Daily Newspaper). Conceptual Framework for Communication Management, Communication Management: Theory and Practice in the 21st Century, editor/s:Vesselina Valkanova, Andreana Eftimova, Nikolai Mihailov, Teodora Petrova, Efrem Efremov, Kalin Kalinov, Publisher: Факултет по журналистика и масова комуникация, Софийски университет „Св. Климент Охридски”, 2020, pages: 58-69, ISBN:978-619-7567-04-5, Ref
Станкова, Светлана. Отразяването на предизборната кампания за Европейски парламент 2019 в България от в. „Труд“ // Годишник на ФЖМК при СУ “Св. Кл. Охридски”, 2019, т. 26, сс. 177-195, ISSN 1311-4883
Станкова, Светлана. Социалните мрежи в политическата комуникация. In: Риторика и комуникации: [online], 30 април 2019 [cited 6 May 2019]. Available from: http://rhetoric.bg/%D1%81%D0%BE%D1%86%D0%B8%D0%B0%D0%BB%D0%BD%D0%B8%D1%82%D0%B5-%D0%BC%D1%80%D0%B5%D0%B6%D0%B8-%D0%B2-%D0%BF%D0%BE%D0%BB%D0%B8%D1%82%D0%B8%D1%87%D0%B5%D1%81%D0%BA%D0%B0%D1%82%D0%B0-%D0%BA%D0%BE%D0%BC ISSN 1314-4464
Станкова, Светлана. Дигиталният политически диалог и социалните мрежи // Философски алтернативи. Списание на Института за изследване на обществата и знанието - БАН, 5/2018, сс.21-33. ISSN 0861-7899
Станкова, Светлана. Кризата в Каталуния – липса на комуникация или защита на демокрацията. In: Newmedia21.eu. Медиите на 21 век: Онлайн издание за изследвания, анализи, критика [online], 19 декември 2017 [cited 06 February 2018]. Available from: http://www.newmedia21.eu/analizi/krizata-v-kataluniya-lipsa-na-komunikatsiya-ili-zashtita-na-demokratsiyata/ ISSN 1314-3794
Станкова, Светлана. Фалшивите новини – манипулации и мистификации в контекста на президентските избори в САЩ (ноември 2016 г.) // Философски алтернативи. Списание на Института за изследване на обществата и знанието - БАН, 5/2017, сс.61-69 ISSN 0861-7899
Станкова, Светлана. Атентатът срещу „Шарли Ебдо“ – корените на омразата (В. „Гардиън“, 7 – 28 януари 2015 г.). In: Newmedia21.eu. Медиите на 21 век: Онлайн издание за изследвания, анализи, критика [online], 08 януари 2017 [cited 09 January 2017]. Available from: http://www.newmedia21.eu/izsledvaniq/atentatat-sreshtu-sharli-ebdo-korenite-na-omrazata-v-gardian-7-28-yanuari-2015-g/ ISSN 1314-3794
Станкова, Светлана. Украинската криза в онлайн изданията на The New York Times, BBC и The Economist // Годишник на ФЖМК при СУ “Св. Кл. Охридски”, 2016, т. 22, сс. 93-110., ISSN 1311-4883
Станкова, Светлана. Отразяването на украинската криза в американското електронно издание „Бизнес инсайдър” // Медии и обществени комуникации. Изд. УНСС; Алма комуникация. 2015, №24. Available from: [ www.media-journal.info], ISSN 1313-9908
Станкова, Светлана. Официалната политика на САЩ в украинската криза. // Newmedia21.eu. Медиите на 21 век: Онлайн издание за изследвания, анализи, критика, 08.02.2015. <http://www.newmedia21.eu/analizi/ofitsialnata-politika-na-sasht-v-ukrainskata-kriza/> (09.02.2015)., ISSN 1314-3794
Станкова, Светлана. КСО: бизнес решения и публични комуникации. // Newmedia21.eu. Медиите на 21 век: Онлайн издание за изследвания, анализи, критика, 14.07.2014. <http://www.newmedia21.eu/analizi/kso-biznes-resheniya-i-publichni-komunikatsii/> (16.09.2014). ISSN 1314-3794
Станкова, Светлана. Обърнатите политически образи на парламентарните „Избори 2013“ // Годишник на ФЖМК при СУ “Св. Кл. Охридски”, 2014, т. 20, сс. 143-151., ISSN 1311-4883
Станкова, Светлана. Образът на врага – ефективна политическа технология // newmedia21.eu. медиите на 21 век: онлайн издание за изследвания, анализи, критика, 16.01.2014. <http://www.newmedia21.eu/analizi/obrazat-na-vraga-efektivna-politicheska-tehnologiya/> (13.03.2014)., ISSN 1314-3794
Станкова, Светлана. Медиите на властта vs. властта на медиите // Журналисти по теория, журналисти на практика: сборник с доклади от Шести медиен панаир 12-16 декември 2011, София. Факултет по журналистика и масова комуникация, 2012, сс.39-44, ISSN 1313-9266
Станкова, Светлана. Евроскептицизъм и еврооптимизъм в последните кандидатпрезидентски кампании на България и Чехия // Университетските библиотеки – мост към единното европейско образователно пространство: сборник с доклади от международна конференция 16-17 ноември 2008, Арбанаси. УИ Св. Кл.Охридски, 2009, сс., 194-201. ISBN 978-954-07-2984-8
Станкова, Светлана. Пресата като инструмент за създаване на политическа идентичност (президентска кампания 2006). // Годишник на ФЖМК при СУ “Св. Кл. Охридски” за 2009 г. т. 15. с. 197-207. ISSN 1311-4883
Станкова, Светлана. Президентската кампания 2006 на страниците на печата – умерена епидермална или предрешена // Годишник на ФЖМК при СУ “Св. Кл. Охридски” за 2007 г. т. 14. с. 221-231. ISSN 1311-4883
Калин Калинов
Заместник-декан по международната дейност и „Еразъм“ координатор
Courses
Teaching activity
Щатен преподавател във ФЖМК от 2018 год. и ръководител на магистърска програма "Бранд комуникация".
Scientific interests
Доц. д-р Калин Калинов е щатен преподавател във ФЖМК от 2018 год. и ръководител на магистърска програма "Бранд комуникация". Той има дългогодишна практика в сферата на комуникационния мениджмънт с организации в България и Англия, а експертизата му е в полето на високотехнологичната и научната комуникация. Продуцент е на редица игрални, документални и анимационни филми показвани на престижни международни фестивали. Доц. Калинов е автор на монографиите „Публична дипломация и тероризъм“ и „Убеждаваща комуникация и комуникационен мениджмънт“, както и на множество научни статии. Независим експерт към програма MEDIA на ЕК и фонд Eurimages на Съвета на Европа. Член на Българското дружество за връзки с обществеността и Асоциация на филмовите продуценти.
Научните му интереси са в областта на бранд комуникацията, аудиовизуалната продукция и убеждаващата комуникация.
Publications
Книги
Убеждаваща комуникация и комуникационен мениджмънт, ISBN:978-954-07-5384-3, Университетско издателство "Св. Климент Охридски", София, 2021;
Публична дипломация и тероризъм, ISBN:978-954-07-5322-5, Университетско издателство "Св. Климент Охридски", София, 2021;
Калин Калинов, Любен Гешев, Гергана Маркова, Христина Славова, Александър Калинов, Мануела Тотева, Богомил Калинов. 270° Комуникационен мениджмънт в България, ISBN:978-954-07-5386-7, Университетско издателство "Св. Климент Охридски", София, 2021; (съавтор)
Чавдар Христов, Елена Цветкова, Богомил Калинов, Калин Калинов, Боян Георгиев, Любен Гешев, Бояна Колева, Милена Велева, Венцислава Пиндова, Петя Параловска. Управление на масовите възприятия, ISSN (print):978-954-8194-00-6, ISSN (online):978-954-8194-00-6, ISBN:978-954-8194-00-6, Факултет по журналистика и масова комуникация, СУ "Св. Климент Охридски", София, 2020; (съавтор)
Чавдар Христов, Калин Калинов, Петър Кърджилов, Пламен Атанасов, Боян Георгиев, Христина Славова, Ина Бачева. Управление на репутационни кризи, ISBN:978-954-8194-91-4, СУ "Св. Климент Охридски", ФЖМК, София, 2017; (съавтор)
Глави от книги
Автентичност на бранда и участие в социални и политически дебати, В: 270° комуникационен мениджмънт в България, с.353-364, ISBN:978-954-07-5386-7, Университетско издателство "Св. Климент Охридски", София, 2021;
Въведение в комуникационния мениджмънт и методологически подход, В: 270° комуникационен мениджмънт в България, с.13-25, ISBN:978-954-07-5386-7, Университетско издателство "Св. Климент Охридски", София, 2021;
Калин Калинов, Богомил Калинов. Измерване на ефективност в съвременните комуникации в България, В: 270° комуникационен мениджмънт в България, с.295-305, ISBN:978-954-07-5386-7, Университетско издателство "Св. Климент Охридски", София, 2021; (съавтор)
Методологически бележки по дълбочинните интервюта и експертна дефиниция на понятието „комуникационен мениджмънт“, В: 270° комуникационен мениджмънт в България, с.309-318, ISBN:978-954-07-5386-7, Университетско издателство "Св. Климент Охридски", София, 2021;
Методология на анкетното изследване и демографски профил на извадката, В: 270° комуникационен мениджмънт в България, с.183-194, ISBN:978-954-07-5386-7, Университетско издателство "Св. Климент Охридски", София, 2021;
Пандемията от COVID-19 и други предизвикателства пред комуникационния сектор в България, В: 270° комуникационен мениджмънт в България, с.337-350, ISBN:978-954-07-5386-7, Университетско издателство "Св. Климент Охридски", София, 2021;
Ролята на комуникационния мениджър в съвременните организации, В: 270° комуникационен мениджмънт в България, с.321-334, ISBN:978-954-07-5386-7, Университетско издателство "Св. Климент Охридски", София, 2021;
Същност и специфики на комуникационния мениджмънт, В: 270° комуникационен мениджмънт в България, с.31-42, ISBN:978-954-07-5386-7, Университетско издателство "Св. Климент Охридски", София, 2021;
Калин Калинов, Богомил Калинов. Ролята на сторителинга в управлението на масовите възприятия, В: Управление на масовите възприятия, с.49-64, ISBN:978-954-8194-98-3, Факултет по журналистика и масова комуникация, София, 2020; (съавтор)
Чавдар Христов, Калин Калинов. Методологична рамка на изследването, В: Управление на репутационни кризи, с.61-72, ISBN:978-954-8194-91-4, СУ "Св. Климент Охридски", ФЖМК, София, 2017; (съавтор)
Репутационни аспекти на терористичните кризи, В: Управление на репутационни кризи, с.183-206, ISBN:978-954-8194-91-4, СУ "Св.Климент Охридски", ФЖМК, София, 2017;
Христина Славова, Калин Калинов. Репутационните кризи в туризма - специфики и особености, В: Управление на репутационни кризи, с.207-228, ISBN:978-954-8194-91-4, СУ "Св.Климент Охридски", ФЖМК, София, 2017; (съавтор)
Научни статии
Възможности и предизвикателства пред висшето образование в сферата на обществените комуникации в България, В: Postmodernism Problems (Проблеми на постмодерността) [онлайн], брой: 2, ISSN (online):1314-3700, 2022;
Ефективност на правителствената риск комуникация преди пандемията от COVID-19 в България, В: Медиите на 21 век / Newmedia21.eu [онлайн], ISSN (online): 1314-3794, 2022;
Dualistic Audience Model in Public Diplomacy, Postmodernism Problems (Проблеми на постмодерността) [онлайн], ISSN (online): 1314-3700, 2021;
Доверието като фактор за успеха на публичната дипломация, Медии и комуникации на 21. век, брой: 5, ISSN (print): 2603-3089, ISSN (online): 2603-3801, 2021;
Ролята на неправителствените организации в публичната дипломация, Медии и език. Електронно списание за научни изследвания по медиен език [онлайн], брой:10, ISSN (online): 2535-0587, 2021;
Специфики на дигиталната публична дипломация, Реторика и комуникации [онлайн], брой: 49, ISSN (online):1314-4464, 2021;
Kalin Kalinov, Bogomil Kalinov. “Conceptual Framework for Communication Management”, Communication Management: Theory and Practice in the 21st Century, editors: Vesselina Valkanova, Andreana Eftimova, Nikolai Mihailov, Teodora Petrova, Efrem Efremov, Kalin Kalinov, Publisher: Факултет по журналистика и масова комуникация, Софийски университет „Св. Климент Охридски”, pages: 474-483, ISBN:978-619-7567-04-5, 2020; (съавтор)
Maya Vasileva, Andreana Eftimova, Georgi Aleksnadrov, Kalin Kalinov, Nikola Vangelov, Peter Ayolov, Ralitsa Kovacheva, Maya Stoyanova, Международна научна конференция "Качествена журналистика и нова комуникационна среда" - 29-30.10.2020г. , "Медии и език", том: 1, брой: 9, стр.:77-94, ISSN (online):2535-0587, 2020; (съавтор)
XII комуникационна и медийна конференция за Централна и Източна Европа (CEECOM 2019), Медиалог, том: 5, 2019, стр.: 238-241, 2019;
“Digital Public Diplomacy: Opportunities and Challenges”, The Digital Revolution in the Cultural and Social Processes, editors: Татяна Шопова и Гергана Апостолова, Publisher: Университетско издателство "Неофит Рилски", ISBN:978-954-00-0171-5, 2018;
Повишаване на ефективността на МВР чрез подобряване на имиджа на служителите, МВР 2030: Предизвикателства пред политиките за сигурност, издателство: СФСМВР, стр.:136-149, ISBN:978-619-91032-0-3, 2018;
Gergana Markova, Kalin Kalinov. “Transmedia Narratives: A Critical Reading and Possible Advancements”, Annales Universitatis Mariae Curie - Sklodowska Lublin - Polonia - Sectio K, vol: 24, issue: 1, pages:73-82, ISSN (print): 1428-9512, ISSN (online): 2300-7567, doi:10.17951/k.2017.24.1.73, 2017; (съавтор)
Transmedia Narratives: Definition and Social Transformations in the Consumption of Media Content in the Globalized World, Проблеми на постмодерността, vol: 7, issue: 1, pages: 60-68, ISSN (online): 1314-3700, 2017;
Terrorism as a Strategic Communication Phenomenon, SSRN Electronic Journal, 2015, ISSN (online): 1556-5068, doi:10.2139/ssrn.3174265, 2015;
Тероризмът като форма на комуникация, Newmedia21.eu. Медиите на 21 век: Онлайн издание за изследвания, анализи, критика [online], ISSN (online): 1314-3794, 2015;
Субурбанизацията, „Американската мечта“, селебрити културата и пагубният им ефект върху „обикновения човек“, Newmedia21.eu. Медиите на 21 век: Онлайн издание за изследвания, анализи, критика [online], ISSN (online):1314-3794, 2012;
The Heat-Seeking Model – концепция за прецизно профилиране и таргетиране на аудиторията в социалните мрежи, Newmedia21.eu. Медиите на 21 век: Онлайн издание за изследвания, анализи, критика [online], ISSN (online): 1314-3794, 2011;
The Heat-Seeking Model, Excellence in Online Communication: A Collection of Strategies, Campaigns and Tools, Publisher: Quadriga Hochschule Berlin, pages:153-157, 2011;
The Heat-Seeking Model и приложението му във филмовия маркетинг, Млада наука за изкуствата. Том II., редактор: Катя Михайлова, издателство:М-8-М, стр.:279-288, ISBN:978-954-8177-51-1, 2010.