Йордан Карапенчев
Йордан Карапенчев е асистент в Катедра „Комуникация, връзки с обществеността и реклама” на ФЖМК от 2022 г. Завършил е специалност „Връзки с обществеността“ във СУ „Св. Климент Охридски“ през 2013 година. През 2016 завършва магистърска степен по специалност „Бизнес мениджмънт, технологии и иновации“ в съвместна програма на Висшето училище по застраховане и финанси (ВУЗФ) и Шефилдския университет във Великобритания. През 2020 става доктор по „Обществени комуникации и информационни науки“ в СУ „Св. Климент Охридски“.
Член на редакционната колегия на научното списание „Медии и език“ (ISSN 2535-0587) от 2017 г.
Член на Българското дружество за връзки с обществеността (БДВО) и Съюза на учените в България (СУБ) от 2022 г.
Courses
Teaching activity
Scientific interests
Publications
Публикации
Тенденции в използването на писмената разговорна реч при копирайтинг текстове в интернет.
Сборник от XI международна научна конференция "Проблеми на устната комуникация". Велико Търново: УИ „Св. св. Кирил и Методий”, т. 11, 2017, 225 – 241.
Тенденции при създаването на копирайтинг текстове.
Сборник на Съюз на учените в България - клон Велико Търново “Дни на науката 2018”. Велико Търново: ФАБЕР, 2019, 208-220. ISSN 1314-2283
Функции на копирайтинга и бранд журналистиката в интегрираните маркетингови комуникации.
Сборник с доклади от IV международна научна конференция "Медии и комуникации на 21 век". Велико Търново: УИ „Св. св. Кирил и Методий”, бр. 3, 2019, 34-41.
Тенденции в създаването на прессъобщения за новите медии. Медии и език. Електронно списание за научни изследвания по медиен език [онлайн]. 12 октомври 2019, № 6 [Корпуси на свободното слово]. ISSN 2535-0587. Достъпно на: http://medialinguistics.com/2019/10/12/copywriting-tendencies.
Сравнителен анализ на лингвостилистичните характеристики на копирайтинг текстове.
Сборник от VIII международна конференция за млади слависти в Университета "Лоранд Йотвьош". Будапеща: УИ „Лоранд Йотвьош“, бр. 8, 2020, 42-47
Дефиниране на копирайтинга в рамките на интегрираните маркетингови комуникации.
Сборник с публикации от 12-та Комуникационна и медийна конференция за Централна и Източна Европа - CEECOM 2019. София, бр. 12, 2020, 236-244
UI копирайтинг – същност, функции и място в интегрираните маркетингови комуникации. In: Newmedia21.eu. Медиите на 21 век: Онлайн издание за изследвания, анализи, критика [online], 27 септември 2021. Достъпно на: https://www.newmedia21.eu/analizi/ui-kopirajting-sashtnost-funktsii-i-myasto-v-integriranite-marketingovi-komunikatsii/
Анализ на езиково-стилистичните характеристики и техники в копирайтинг текст за уебсайт при изграждане на имидж - Сборник на Съюз на учените в България - клон Велико Търново “Дни на науката 2020”. Велико Търново: ФАБЕР, 2021, 187-199. ISSN 1314-2283