Христо Кафтанджиев
Христо Кафтанджиев e доктор на филологическите науки, професор в Катедра „Връзки с обществеността и реклама” на Факултета по журналистика, Софийски университет.
Чете курсове по обща теория на рекламата; интернет маркетингови комуникации; дигитални маркетингови комуникации, дизайн, креативни аспекти на рекламата; реклама и визуална комуникация; интеркултурна комуникация и реклама; маркетингова семиотика; рекламни кампании; търговски марки; мърчъндайзингови маркетингови комуникации; интегрирани маркетингови комуникации, маркетингови трансмедии и други.
Владее писмено и говоримо руски, английски и френски.
Често преподава в чужбина маркетингови комуникации на различни стоки и услуги – изкуства, туризъм; телекомуникации; автомобили; напитки; финансови услуги; мода; образование фармацевтика; авиоуслуги и други.
Специализирал е в Холандия, Обединеното кралство, Ирландия и Русия. Живял е и е преподавал 3 години семиотика и реклама във Финландия. Чел е лекции по реклама и маркетингови комуникации в Швеция, Германия, Щатите, Холандия, Швейцария, Австрия, Словения, Хърватска, Босна и Херцеговина, Черна гора, Сърбия,Чехия, Гърция, Латвия, Литва, Естония, Италия, Армения, Италия, Белгия, Китай, Македония, Обединеното кралство, Португалия, Полша, Франция и др.
Често чете лекции в Русия (Москва, Санкт Петербург, Томск, Самара, Ростов на Дону, Калининград, Уфа, Казан, Новосибирск, Екатеринбург, Псков), в Беларус, в Украйна (Киев, Одесса, Лвов) и в Казахстан.
Бил е лектор на 3 световни конгреса на IAA (International Advertising Association) – в Мексико, Египет и Ливан. Чел е лекции и на два световни конгреса по семиотика – в Мексико и в Германия. Всичките му курсове и семинари са визуализирани във висока степен, динамични са и са с най-доброто от световната рекламна практика.
Автор е на много научни статии по реклама и семиотика. Публикувал е 10 книги, които имат по няколко тиража в България. Осем от книгите му - “Текстовете на печатната реклама”, “Хармония в рекламната комуникация”, “Absolut Semiotics” и “Образът на жените в рекламата”, “Сексът и насилието в рекламата”, “Герои и красавици в рекламата”, „“Митологичните архетипи в комуникациите“ и „Интегрирани маркетингови комуникации“ са издадени и в чужбина.
Кафтанджиев е главен редактор на “American Journal of Linguistics”.
http://www.sapub.org/journal/aimsandscope.aspx?journalid=1084
Той е в бордовете на научните списания “Advances in Sociology”; “American Journal of Applied Psychology”; “Journal of Social Sciences Studies”; “Open Journal of Art and Communication” и др.
Повече информация за него можете да намерите на следните адреси:
https://www.linkedin.com/in/christo-kaftandjiev-3803366/
http://www.google.com/search?q=Christo+Kaftandjiev&hl=bg&lr=&start=0&sa=N
Courses
Scientific interests
Реклама, маркетингови комуникации, маркетингова семиотика; маркетингови интеркултурни комуникации; потребителска психология; маркетингови наративи; маркетингова митология и архетипи; трансмедии и др.
Publications
Книги:
Кафтанджиев, Христо. Езикът на рекламата - графика и текст. София, Факултет по журналистика и масови комуникации, 1992, ISBN - 954-8194-04-X, COBISS.BG-ID - 1024488164
Кафтанджиев, Христо. Визуална комуникация. София, Отворено общество, 1996, ISBN - 954-520-087-1, COBISS.BG-ID - 1029503460
Кафтанджиев, Христо. Текстовете на печатната реклама. София, Поли, 1994, ISBN - 954-8321-08-7, COBISS.BG-ID - 1027149540
Кафтанджиев, Христо. Текстът на печатната реклама. София, Факултет по журналистика и масова комуникация, 1998, ISBN - 954-8194-23-6, COBISS.BG-ID - 1032246500
Кафтанджиев, Христо. Тексты печатной рекламы. Москва, Смысл, 1995, ISBN - 5-85494-033-7, COBISS.BG-ID - 1115552740
Кафтанджиев, Христо. Образът на жените в рекламата. София, Princeps, 1998, ISBN - 954-8067-32-3, COBISS.BG-ID – 1032246244
Кафтанджиев, Христо. Образ женщины в рекламе. Москва, РИП Холдинг, 2007, ISBN – 978-5903190-20-1
Кафтанджиев, Христо. Хармония в рекламната комуникация. София, Кабри, 1995, ISBN - 954-693-009-1, COBISS.BG-ID - 1029503716
Кафтанджиев, Христо. Хармония в рекламната комуникация. София, Ciela, 2000, ISBN - 954-649-309-0, COBISS.BG-ID - 1036099812
Кафтанджиев, Христо. Хармония в рекламната комуникация. Много презаредена. София, Ciela, 2008, ISBN - 978-954-28-0266-2, COBISS.BG-ID - 1228929252
Кафтанджиев, Христо. Хармония в рекламната комуникация. Много презаредена. София, Университетско издателство "Св. Климент Охридски", 2013, ISBN - 978-954-07-3483-5, COBISS.BG-ID - 1254953700
Кафтанджиев, Христо. Гармония в рекламной коммуникации. Москва, Эксмо, 2005, ISBN - 5-699-09980-8, COBISS.BG-ID - 1115481316
Кафтанджиев, Христо. Absolut semiotics. София, Ciela, 2001, ISBN - 954-649-433-X, COBISS.BG-ID - 1038354148
Кафтанджиев, Христо. Absolut semiotics in an absolut world. София, Ciela, 2008, ISBN - 978-954-28-0361-4, COBISS.BG-ID - 1229527268
Кафтанджиев, Христо. Семиотика абсолюта. Москва, РИП-холдинг, 2006, ISBN - 5-903190-04-9, COBISS.BG-ID - 1116286692
Кафтанджиев, Христо. Герои и красавици в рекламата. Героичните маркетингови наративи. София, Ciela, 2007, ISBN - 978-954-28-0158-0, COBISS.BG-ID - 1228928996
Кафтанджиев, Христо. Герои и красавицы в рекламе. Санкт-Петербург, Питер, 2008, ISBN - 978-5-91180-993-5, COBISS.BG-ID - 1116877540
Кафтанджиев, Христо. Сексът и насилието в рекламата. София, Ciela, 2006, ISBN - 954-649-976-5, COBISS.BG-ID - 1242884836
Кафтанджиев, Христо. Секс и насилие в рекламе. Санкт-Петербург, Питер, 2008, ISBN - 978-5-91180-751-1, COBISS.BG-ID - 1116920292
Кафтанджиев, Христо. Митологичните архетипи в комуникациите. София, Университетско издателство "Св. Климент Охридски", 2015, ISBN - 978-954-07-3930-4, COBISS.BG-ID – 1273868772
Кафтанджиев, Христо. Мифологические архетипы в коммуникациях. Харьков, Гуманитарный центр, 2016, ISBN – 978-617-7022-94-6
Кафтанджиев, Христо. Интегрирани маркетингови комуникации. София, Университетско издателство "Св. Климент Охридски", 2016, ISBN - 978-954-07-4091-1, COBISS.BG-ID – 1278117092
Кафтанджиев, Христо. Интегрированные маркетинговые коммуникации. Семей, КазГЮИУ, 2019, ISBN – 978-601-80759-5-7
Кафтанджиев, Христо. Рекламата и маркетинговите комуникации по време на черната смърт (коронавируса). Университетско издателство "Св. Климент Охридски", 2020, ISBN - 978-954-07-4984-6