При голям интерес се проведе седмата лекция „Аденауер“ във ФЖМК
На 5 декември в Аула Магна на Факултета по журналистика и масова комуникация, се проведе седмата лекция, организирана от ФЖМК съвместно с Медийното бюро за Югоизточна Европа на Фондацията "Конрад Аденауер" от цикъла „Лекции Аденауер“, на тема „Кризата на регионалната журналистика в Германия и отвъд“.
Събитието откри доц. Светлана Станкова, заместник-декан по учебната дейност във Факултета по журналистика и масова комуникация. Тя представи гостите пред многобройната аудитория – Кристоф Плате – директор на Медийното бюро и Себастиан Турнер, съветник на медийната група “Holtzbrinck“, бивш издател на "Tagesspiegel" в Берлин и основател на регионалната "Table-Media".
Доц. Станкова посочи, че подобни лекции дават възможност за професионални срещи на студентите от ФЖМК, преподавателите, журналистическата общност и изследователите, с водещи журналисти и медийни експерти от Германия, на които да бъдат обсъждани актуални теми от медийната индустрия. Тя припомни и предишните лекции от цикъла „Лекции Аденауер“ - с участието на Щефан Детйен, д-р Петер Фрай, д-р Волфганг Крайсиг, Михаел Мартенс и Клаудия Нотеле, след което даде думата на Кристоф Плате.
Кристоф Плате припомни, че самият Конрад Аденауер е бил голям почитател на регионалната журналистика и апелира към студентите по журналистика да бъдат добри, в това което правят, след което даде думата на Себастиан Турнер.
Лекцията, която Себастиан Турнер изнесе, се базираше на примери от неговия личен професионален и житейски опит. Той говори за големите промени в медиите и разместването на пластовете при политическите и икономически трусове след 1989 г. Г-н Турнер посочи, че именно тогава се променят и правила, което всъщност представлява възможност, стига да бъде разпозната като такава. Инак ако някоя компания, медия и т.н. не е способна да се премоделира – тогава кризата е неизбежна.
Г-н Турнер разказа за грешките, допуснати от германските регионални медии, които са пропуснали, поради журналистическата си суета, да се фокусират върху уникалните си предимства в сферата на регионалното. Той даде примери от перспективата на бизнеса, как трябва да се използват промените и новите възможности, които дигиталния свят предлага.
Засегнати бяха и темите за хиперконкуренцията, дезинформацията и запазеното доверие именно в регионалните медии. Лекцията и дискусията след нея предизвикаха висок интерес и участниците отговориха на множество въпроси, зададени от студентите.