В разгара на пролетния телевизионен сезон, наситен с формати и нови сериали, Факултетът по журналистика и масова комуникация бе домакин на поредица от публични лекции и професионални срещи с водещи продуценти на разпознаваеми телевизионни и филмови проекти – на 09.03 – Иван Христов и Андрей Арнаудов от „Междинна станция“, на 15.03 – Виктор Чучков-син и Борислав Чучков от „Чучков брадърс“ и на 16.03 – Джуди Халваджиян от „Глобал Уеб“.
Основната тема на академичните срещи с представителите на продуцентски компании – „Професия независим продуцент“ обхвана възможностите за професионална реализация в цялостната аудио-визуална среда с комерсиални и творчески проекти при наличие на множество комуникационни канали, при различни източници на финансиране и разнообразие от творчески идеи и роли.
Ключовите въпроси за това какво да гледаме в български праймтайм, как да адаптираме световен формат в наша версия, какво изкушава продуцентите да изпълняват творчески роли в свои проекти като водещи, режисьори, актьори, жури и т.н., както и професионалния спор кой е профилът за най-добър водещ на телевизионно предаване– журналист, актьор или певец, увеличиха аргументите в дебата и плурализма на позициите.
Като гласове от практиката с последователно натрупван дългогодишен опит, всеки поотделно от продуцентите в поредицата академични срещи заявиха, че позицията на независим продуцент в аудио-визуалния сектор, част от които са телевизионната среда, филмовото производство и динамиката на дигиталните платформи, се изгражда през потенциала, опита и личната мотивация на продуцента да управлява икономическата жизнеспособност на компанията си, да създаде и ръководи екип от съмишленици, да работи за осигуряването на жанрово разнообразие на новите проекти и източници за тяхното финансиране.
Популярността на продуцентите като медийни лица допринася за разбирането на продуцентската професия каквато я познаваме от европейското законодателство, но за в бъдеще условията на професионалната среда следва да се доближават до параметрите на значително по-добре развитите пазари за производство на телевизия и кино.
През опита на гласовете от практиката в продуцентската професия, стана ясно, че изборът на формула за оригинално съдържание у нас публиката разпознава през българските история, традиции и съвременен поглед, които да бъдат разказани и показани на света чрез нов български филм или телевизионен формат с авторски принос.